بمناسبت سومین سالروز وفات پوهنمل داکتر سید نجیب الله فائز
جمعی از دوستان جمعی از دوستان

یازده مارچ مصادف است با سومین سالروزوفات پوهنمل داکتر فائز سابق استاد فاکولته اقتصاد پوهنتون کابل ومعین وزارت پلان وبعدآ معین وزارت احیا وانکشاف دهات دولت جمهوری افغانستان عضو پیشین شورای مرکزی حزب وطن(ح.د.خ.ا) یکی از شخصیت های علمی سیاسی و اجتماعی افغانستان که سالیانی متمادی برای تربیه و آموزش نسل جوان افغان در دانشگاه کابل سعی و تلاش نمود و در جهت اعتلا وترقی وسعادت کشور ومردمش از هیچ نوع خودگذاری دریغ ننموده و همه اندوخته های علمی اش را در خدمت مردم و کشورش مصادف است باسومین سالروز وفات داکتر نجیب فائز سابق استاد فاکولته اقتصاد پوهنتون کابل و معین وزارت قرار داد.    

  داکتر فائز در سمت های مختلف چون ریس فاکولته اقتصاد پوهنتون کابل ریس روابطخارجی و پلان وزارت تحصیلات عالی و مسلکی جمهوری افغانستان معاون اداره اقتصاد مقام ریاست جمهوری افغانستان ایفای وظیفه نموده و همواره به ارمان مقدس و انسانی خود که همانا خدمت به مردم و کشورش بود صادق و وفادار ماند.                                                                        

او حتی در بدترین و سخترین شرایط کشور بعد از ورود مجاهدین به کابل و آغاز جنگهای تنظیمی در کابل به کارش در وزارت احیا و انکشاف دهات ادامه داد تا اگرباشد در چنان شرایط دشوار برای مردم و کشورش خدمتی را انجام دهد .                    

او ماننذ هزاران هموطنش با آرمانهای والا وانسانیش نسبت مردم وکشورش مجبور به ترک میهن و کاشانه اش میشود ودردیار غربت تا پایان زنده گیش به آرزوی صلح وثبات و بازگشت به مهین و خدمت به انسان مظلوم وستمدیده اش داعیه اجل را لبیک گفت و با هزاران آرزو و آرمان  به عمر 51 سالگی به ابدیت پیوست .مرگ داکتر فائز به یقین یک ضایعه بزرگ برای جامعه و محیط اکادمیک کشور بوده جبران این ضایعه علمی و اکادمیک نیازمند سالیان متمادی خواهد بود.                                       

روحش شاد و خاطرش گرامی باد.  

 

رفیق عزیز و گرامی عطا جان احمدی!

سومین سال درگذشت استاد فرهیخته نجیب فایز (برادر بزرگوارت که حیثیت برادر و استاد برای من و ما ها را داشت)  را برایت

تسلیت میگویم.

من داکتر نجیب فایز را از دانشگاه کابل و وزارت پلان میشناختم. مگر با تأسف فراوان در هنگام وفات نابهنگام داکتر فایز در افغانستان بودم، و نتوانستم حداقل وداع آخرین را با آن مرد بزرگوار انجام داده و از نزدیک با درد شما و خانوادهء بزرگ تان شریک شوم، مگر همیشه درد شما را احساس میکنم.   

بدون شک نام پر افتخار فایز در ذهن و قلب رفقا و دوستانش جاودانه و ماندگار میباشد.

سلامتی و کامگاری شما و بقیه اعضای خانوادهء بزرگ و محترم تان را خواهانم.

 

خلیل وداد 

          


March 16th, 2010


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.




جمعی از کادر های پیشین اتحادیه جوانان افغانستان (س.د.ج.ا)
رفیق عزیز و دوست گرامی عطا احمدی! مراتب تسلیت ما را بمناسبت سومین سال درگذشت برادر بزرگوارتان و دوست و همکار صمیمی اکثریت کادر های س.د.ج.ا مرحوم داکتر فایز بپذیرید.نام و شخصیت داکتر فایز بمثابه یک انسان دانشمند اگاه و فرهیخته ویک استاد دلسوز برای شاگردانش همواره زنده و جاویدان خواهد ماند مرگ او یک ضایعه بزرگ برای مردم و کشور میباشد. ما برای شما و همه رفقا ودوستان داکتر فایز از بارگاه ایزد متعال صبر و تحمل استدعا نموده روح و روان آن استاد بزگوار را خوشنود میخواهیم. بادش همیشه جاویدان باد.



پيام تسليت شما


  • پيام شما پس از بازبینی منتشر خواهد شد.


نام (لازم):
پست الکترونیکی (نمایش داده نمیشود):
پيام شما:
 
 
مشعل